zondag 2 januari 2011

Rituals sunrise shower gel

Ik ben gek op de shower gels van Rituals! Ze schuimen heerlijk en hebben een geur die de hele dag een beetje blijft hangen... Heerlijk! Toen ik laatst aan het kerstshoppen was kon ik het niet laten om ook even bij de Rituals binnen te stappen en nog zo'n shower gel te kopen!



Mmm, wat heeft deze shower gel een heerlijke geur! :) De gel ruikt naar sinaasappel en ceder, maar zelf heb ik het idee dat er ook iets van mint doorheen zit. Een heerlijke douchegel voor als je lastig wakker kunt worden!
De douchegels van Rituals zijn zo bijzonder doordat ze heel snel veel schuim kunnen maken, zonder dat je een showerpuff nodig hebt. Wat wel jammer is, is dat Rituals SLS (Sodium Laurenth Sulfate) als schuimvormer (ook wel tenside genoemd) gebruikt. In principe hoeft dit niet erg te zijn als deze tenside in lage en verdunde dosis gebruikt wordt, maar mensen met een gevoelige huid of eczeemhuid kunnen echt heftig op SLS reageren. Ik vind het jammer dat Rituals dit niet heeft vervangen voor een wat 'onschuldiger' schuimvormer, want die zijn best te krijgen!

Pluspunten:
+ Heerlijke geur die lang blijft hangen
+ Maakt snel veel schuim
+ Redelijk zuinig in gebruik

Minpunten:
- Ik vind €7,90 best duur voor een douchegel. (Maar hier staat wel tegenover dat je 'm lang kunt gebruiken natuurlijk ;))
- Bevat SLS als schuimvormer, een nogal irriterende stof die voor mensen met een eczeemhuid zeer bijtend aan kan voelen.

Hebben jullie al eens een shower gel van Rituals geprobeerd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten