dinsdag 11 januari 2011

Essence matt topcoat

Dé trend van 2010 (en waarschijnlijk ook nog wel van 2011) was waarschijnlijk wel de matte nagellak. Zowel de grotere merken Zoya en OPI als de budgetmerken brachten matte topcoats uit. Vandaag test ik de matte topcoat van Essence.



De eerste keer dat ik dit product gebruikte vond ik het zo vreemd werken... Het is een topcoat die eerst glanzend is, maar die na vijf seconden helemaal mat opdroogt. Handig als je je nagels nog even een matte look wilt geven, maar als je geen tijd hebt om ze nog te laten drogen dus! De glanzende nagellak die je eronder hebt zitten moet wel heel goed droog zijn, omdat je anders gekke streepjes krijgt.
Voor mij is dit echt een super handig product, het werkt handig en snel en je ziet het verschil heel erg goed. Ik heb dit op een foto vast geprobeerd te leggen, maar dat is niet helemaal gelukt eigenlijk... In het echt zie je het matte laagje beter. (mijn middelvinger is gewoon met zwarte nagellak gelakt en de overige vingers met dezelfde nagellak en een laagje van de Essence matt topcoat erover heen)




Pluspunten:
+ Werkt goed, één laagje is voldoende
+ Droogt bijzonder snel, binnen vijf seconden is de nagellak in een mat laagje veranderd
+ Very low budget, €1,79 is echt heel goedkoop!

Minpunten:
- De glanzende nagellak die je als eerste aangebracht hebt moet heel goed drogen, anders krijg je gekke streepjes
- Laat witte randjes achter op je nagelriemen als je uitschiet

Wat vind jij van matte nagellak? Laat je mening achter bij de comments!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten