maandag 10 januari 2011

Worst beautybloopers

Make-up wordt gezien als een (hulp)middel om je natuurlijke schoonheid te benadrukken en om eventuele 'foutjes' te kunnen wegwerken. De dames op de foto's hieronder hebben duidelijk nog nooit gehoord van het zinnetje 'Less is more'...



1. Veel bronzer of fake tan gebruiken is in mijn ogen een van de ergste beautyfouten die je kunt maken. Naast het feit dat een hoofd met een oranje gloed eroverheen niet echt charming te noemen is, gebruikt de dame op de middelste foto ook nog eens een veel te lichte roze lippenstift en is ze haar decolleté vergeten mee te nemen terwijl ze de fake tan over haar lijf verdeelde. Niet helemaal mijn smaak...

2. Dikke lipliner in een veel te donkere kleur staat natuurlijk eerder aso dan dat het je lippen er mooier uit laat zien. De vrouw op de middelste foto, bovenste rij heeft dat nog niet helemaal door geloof ik...

3. Je wenkbrauwen bijscheren is sowieso een BIG no-no, laat staan als je ze helemaal wegscheert en ze vervolgens voor een dun lijntje vervangt. Ik kan niet zeggen dat dit nu echt een positieve toevoeging aan haar look is!

4. Een beauty blooper die heel vaak gemaakt wordt door jonge meiden is natuurlijk die van de spinnenpoot-mascara; dikke, aan elkaar vastgekoekte wimpers die je creëert door zoveel mogelijk laagjes mascara aan te brengen. Het liefst natuurlijk verschillende merken over elkaar heen, dan plakt het extra goed :P
Vervolgens laat je dit geheel een maand lang uitharden totdat je wimpers er op een dag afvallen als je wakker wordt, met het tegenovergestelde effect van je actie tot gevolg.

5. Lipstick hoort natuurlijk op je lippen te zitten en niet je tanden van een ander kleurtje te voorzien. Toegegeven, dit heb ik zelf ook een keer gehad toen ik mijn lipstick opbracht zonder spiegeltje. Gelukkig had ik het door voordat ik naar buiten stapte, haha ;)

6. Oogschaduw tot aan je wenkbrauwen aanbrengen in een felle kleur is in mijn ogen een van de grotere beautycrimes. Ik bedoel, waarom zou je voor zo'n kleur gaan als je de keuze hebt uit meer subtiele kleuren, die wél een leuk effect tot gevolg hebben? Als je deze kleuren niet in je stash hebt zitten, zou ik je aan willen raden om je oogschaduw gewoon op je ooglid te houden, en niet al te ver daarboven! ;)

*Dit artikel is absoluut niet bedoeld om mensen te beledigen in wat voor opzicht dan ook, it's just for fun!*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten